
BATMAN’DA 5 GÜNLÜK ADALET NÖBETİ
BATMAN’DA 5 GÜNLÜK ADALET NÖBETİ

TJA, Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı öne sürülen işkence, cinsel istismar ve şüpheli ölüm iddialarına dikkat çekmek amacıyla Batman Adliyesi önünde 5 günlük oturma eylemi başlattı. Batman’da Tevgera Jinên Azad (TJA) üyeleri ve bazı sivil toplum temsilcileri, Batman Adliyesi önünde bir araya gelerek basın açıklaması yaptı. Açıklamada, bakım merkezinde yaşandığı iddia edilen olayların aydınlatılması ve sorumluların ortaya çıkarılması talep edildi. Eylemde “Jin Jiyan Azadî” sloganları atılırken, “İstismara karşı kadınlar nöbette” ve “Erişilebilir adalet için susmuyoruz” yazılı dövizler taşındı. DEM Parti Batman İl Eş Başkanı Semra Güneş, korumaya muhtaç bireylerin bulunduğu merkezlerde yaşandığı öne sürülen iddiaların kabul edilemez olduğunu belirterek, sürecin tüm yönleriyle araştırılmasını istedi. Güneş, eylemi her gün belirlenen saatlerde sürdüreceklerini söyledi. DEM Parti Batman Milletvekili Zeynep Oduncu ise soruşturmanın şeffaf yürütülmesi çağrısında bulunarak, bakım merkezlerinde kalan bireylerin güvenliğinin devletin sorumluluğunda olduğunu vurguladı. TJA ve destek veren gruplar, iddiaların aydınlatılması ve sorumluların yargı önüne çıkarılması talebiyle adliye önündeki nöbeti sürdüreceklerini açıkladı.



