Harçlıklarını sudan çıkarıyorlar

Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
Google News

Batman’da küçük yaştaki çocuklar ve gençler sıcak Yaz günlerinde kaldırımlarda kurdukları küçük tezgâhlarda su satarak okul harçlıklarını çıkartmaya çalışıyorlar. Şehir merkezindeki kalabalık caddelerde, otobüs ve minibüs duraklarında ve parklarda su satan çocuklar, günde 15-30 TL para kazanıyorlar. Yaşıtlarının oyun oynadığı ve gün boyunca gezip dolaştığı çocuklar, sabahtan akşama kadar su satarak okul harçlıklarını çıkartıyorlar. Harçlıklarını çıkarmak ve aile ekonomisine katkı sağlamak için su sattıklarını belirten çocuklar, bu yıl dünyada ve ülkemizde etkili olan Covid 19 salgınından dolayı işlerinin önceki senelere göre azaldığını belirttiler. Coronavirus süreci boyunca çalışamadıklarını, sürekli evde vakit geçirmek zorunda kaldıklarını dile getiren çocuklar, Yaz günlerinde evimize katkı sağlamak için su satıyoruz. Saat 11.00'de su satmaya başladığını belirten çocuk, “Arada bir fırında, lokantada falan çalışıyordum. Şimdi de su satarak harçlığımı çıkarmaya çalışıyorum. Günde bazen 2 koli su satıyorum. Günde 30 lira kazanıyorum. İşlerimiz güzel millet bizden su alıyor. Allah'a çok şükür” dedi. Sabah saat 07.00’de uyandığını, kahvaltı yaptıktan sonra çarşıya gelip satmak için su aldığını ifade eden başka bir çocuk, “Akşama kadar su satıyorum. Akşam da eve gidiyorum. Günde 15-20 TL para kazanıyorum. Akşama kadar 2 koli su satabiliyorum. Ailem de harçlığımı çıkarmam için bana destek oluyorlar. Sabah 07.00’da kalkıyoruz, kahvaltımızı yaptıktan sonra çarşıya geliyoruz. Gidip su satın alıyoruz ve satın aldığımız suları satıyoruz. Harçlığımızı su satarak kazanıyoruz.  Bu sene Coronavirus salgınından dolayı zabıtalar su satmamıza izin vermiyor. Bu sene virüsten dolayı hiç çalışamadık hep evdeydik. Biz de çalışıp harçlığımızı çıkarmak istiyoruz. Evde çalışacak benden büyük abilerim olmadığı için ben çalışıyorum” diye konuştu.